MunicipiPolíticaPSIB-PSOE

El PSOE emet comunicat sobre la situació de la investidura

En aquesta nota de premsa, el PSOE reitera la seva voluntat de formar un govern progressista amb un full de ruta compatit. Però es sorprèn de l’exigència que se li fa sobre una batlia compartida.

I avisa, per altre banda, que pot governar en minoria cercant col·laboració amb qualsevol formació política que comparteixi la voluntat per un acord puntual.

Un cop celebrades les eleccions municipals, el passat 28 de maig, en les que el PSIB-PSOE es va proclamar clar guanyador, el nostre partit va agafar la responsabilitat de conformar un nou govern per als propers 4 anys.

S’ha de tenir present que aquest partit va aconseguir 2.137 vots i 6 regidors, els millors resultats que mai ha obtingut un partit a Pollença des de 1999,  guanyant tant a Pollença com al Moll i essent la primera força a 12 de les 15 taules electorals. En conseqüència, tal i com havíem manifestat en campanya, la nostra prioritat ha estat la de negociar el govern amb l´altra força progressista, MES-ESQUERRA per Pollença i així ho hem fet, amb un total de 4 reunions entre ambdues formacions.

La negociació per formar el nou govern municipal amb MES-ESQUERRA  s´ha centrat amb 3 eixos fonamentals per nosaltres. El primer de tots ha estat el programa electoral i les propostes que consideram de màxima prioritat per el municipi. El segon eix ha estat una proposta d’organigrama d’àrees per tal d’optimitzar-ne el seu funcionament i el tercer eix ha estat la distribució i retribució de qui ha de gestionar aquestes àrees en funció dels resultats i el pes de cada una de les formacions. Així mateix, ens hem reunit amb les altres forces polítiques municipals per tal d’obrir una forma de fer política, cercant els màxims consensos amb temes fonamentals pel municipi que necessiten de grans acords i negociacions.

Des del PSIB-PSOE de Pollença manifestam certa sorpresa en veure que la batlia compartida hagi estat una exigència per poder avançar en la negociació sencera d´un nou govern progressista amb àmplia majoria per primera vegada en molts anys, i no s´hagi volgut entrar en tot el que comporta un nou full de ruta polític per el municipi.

Així i tot no desistim de la nostra responsabilitat com a força guanyadora i no tancam les portes a seguir fent feina per arribar a un bon acord per Pollença de majoria progressista però també garantim a la ciutadania que si hem de governar amb una minoria ho farem amb responsabilitat i cercant acords i consensos amb totes les forces polítiques.

Comunicat del PSIB-PSOE
Mostra més