
El Consell de Mallorca debatrà al Ple de dijous la legalització d’habitatges en sòl rústic fora d’ordenació
El Consell de Mallorca debatrà en el Ple de dijous la nova aprovació del procediment per a la legalització extraordinària d’edificacions, construccions, instal·lacions i usos en sòl rústic fora d’ordenació la infracció dels quals hagi prescrit. Aquesta tramitació respon a la modificació de la disposició addicional setena de la Llei de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears, aprovada pel Parlament.
Aquest procediment estableix les condicions perquè els habitatges afectats puguin accedir a la legalització, incloent-hi la presentació d’un projecte tècnic, la sol·licitud de llicència i el compliment de mesures ambientals com la reducció de la contaminació lumínica, l’eficiència energètica i la instal·lació de sistemes de depuració d’aigua. A més, els propietaris hauran d’abonar les taxes corresponents i una prestació econòmica destinada als ajuntaments, que ha de ser utilitzada per a la protecció i gestió sostenible d’espais naturals o la dotació de sòl de patrimoni municipal.
Les sol·licituds presentades entre el 20 de juny i el 14 de desembre de 2024 seran resoltes pels ajuntaments sense necessitat que els interessats tornin a presentar la documentació. Sempre s’aplicarà el procediment més favorable per als sol·licitants, i els ajuntaments podran establir criteris d’integració paisatgística i harmonització.