Cultura

El Pi de Sant Antoni deixa pas a la Quaresma

El Dimecres de Cendra marca l’inici de la Quaresma, un període de reflexió i preparació que culmina amb la Setmana Santa. A Pollença, aquest dia adquireix un significat especial, ja que no només representa el començament d’un cicle litúrgic, sinó que també simbolitza el tancament d’una de les festes més emblemàtiques del municipi: Sant Antoni.

Una de les imatges més icòniques del mes de gener a Pollença és el Pi de Sant Antoni, que, després de ser tallat a Ternelles i arrossegat fins a la Plaça Vella, esdevé el centre de la celebració. Durant setmanes, el pi roman plantat, recordant l’esforç col·lectiu de la seva pujada i l’alegria dels qui aconsegueixen coronar-lo. Però tota festa té el seu final, i tradicionalment el Pi de Sant Antoni es retira el Dimecres de Cendra, que enguany serà el 5 de març de 2025.

Aquest acte de retirada del pi no és només una tasca logística, sinó que també simbolitza el pas d’una etapa a una altra. L’eufòria i l’esperit festiu de Sant Antoni donen pas a un temps de recolliment, marcat pel simbolisme de la cendra i la reflexió sobre el cicle de la vida i l’inici de la Quaresma. Així, el Dimecres de Cendra a Pollença es converteix en un dia de transició, on es combina la devoció religiosa amb el respecte per les tradicions locals.

A Pollença, un poble de costums arrelats, acomiada aquest dimecres el pi de Sant Antoni com marca la  tradició al so de les xeremies i envoltat de pollencins i pollencines que s’acostaran a veure la retirada. Aquest moment no només tanca la festivitat, sinó que també reforça el sentiment i respecte per una tradició que es manté viva any rere any.

Mostra més

Articles relacionats

Back to top button