
Les famílies de les Illes Balears ja poden sol·licitar el «Xec cangur» del Govern destinat a subvencionar les despeses de l’escola matinera i altres serveis de conciliació prestats durant el període escolar, amb un import màxim de 1.000 euros per infant.
Ahir es va obrir el termini del programa 2 de la convocatòria, que permet finançar les despeses derivades dels serveis d’atenció, cura i custòdia abans de l’inici de la jornada lectiva i després del menjador o de l’horari escolar, prestats en centres educatius, inclosos els centres d’educació infantil i d’educació especial. Les sol·licituds es poden presentar fins al 31 de juliol.
Pel que fa al programa 3, destinat a subvencionar les despeses de campaments, escoles d’estiu, de Pasqua i Nadal i altres serveis de conciliació durant els períodes de vacances escolars, el termini de sol·licitud serà del 10 de setembre al 9 d’octubre.
L’import màxim conjunt dels programes destinats a l’escola matinera i als serveis de vacances és de 1.000 euros per infant, que es pot distribuir entre les diferents actuacions subvencionables.
A més, la convocatòria manté el programa 1, destinat a subvencionar la contractació de personal per a la cura de menors al domicili familiar. En aquest cas, les famílies poden rebre fins a 4.000 euros per cobrir les despeses salarials i de cotització a la Seguretat Social, amb un termini de sol·licitud de l’1 al 31 d’octubre.
Els tres programes són compatibles entre si, de manera que una mateixa família pot optar a totes les línies d’ajut si compleix els requisits establerts.
Per accedir a les subvencions cal, entre altres requisits, estar empadronat i residir a les Illes Balears, acreditar una situació laboral que justifiqui la necessitat de conciliació, tenir una renda per càpita familiar inferior als 30.000 euros anuals i estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Els ajuts s’atorguen per ordre d’entrada de les sol·licituds completes fins a exhaurir el crèdit disponible.
Tota la informació sobre la convocatòria, els requisits i la documentació necessària es pot consultar a la pàgina web de la Direcció General de Conciliació i d’Igualtat en l’Àmbit Laboral: https://www.caib.es/webgoib/es/-/nou-xec-cangur



